MEDENİYET OKUMALARI FATİH İLÇESİNDE BAŞLADI
Türkiye Dil ve Edebiyat Derneği (TDED) öncülüğünde hayata geçirilen “Medeniyet Okumaları Projesi” İstanbul Fatih’te, İlçe Millî Eğitim Müdürlüğü tarafından bugün yapılan bilgilendirme toplantısıyla resmî olarak başlatıldı. Toplantıya İlçe Milli Eğitim Müdürü Muhammet Fatih Çepni de katıldı.
Türkiye Dil ve Edebiyat Derneği’nin (TDED) 2019’da başlattığı “Medeniyet Okumaları Projesi”, İstanbul’un Kâğıthane, Şişli, Beykoz ve Eyüpsultan ilçelerinin ardından Fatih ilçesinde resmen başlatıldı. Projede görev alan gönüllü danışman öğretmenler, Fatih İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından düzenlenen, Medeniyet Okumaları Fatih İlçesi Koordinatörü Hediye Sarılı tarafından sunumu gerçekleştirilen toplantıyla projeye hakkında bilgilendirildi.
FATİH’TE 46 OKUL
İlçe sınırları içinde 46 okulun dâhil olduğu projede 50 gönüllü danışman öğretmen görev alacak. Fatih İlçe Milli Eğitim Müdürü Muhammet Fatih Çepni’nin de katıldığı toplantıda, danışman öğretmenler proje aşamaları hakkında bilgilendirildi. Öğretmenlerin proje kapsamında belirlenen altı temaya göre hazırlanan tavsiye kitap listesinden okutmak istedikleri kitapları seçme aşamasına gelindi.
GENÇLERE KİTAP OKUMA VE MÜZAKERE ALIŞKANLIĞI KAZANDIRILACAK
Medeniyetimizle ilişkili eserlerin bir araya getirildiği “Medeniyet Okumaları” ile öğretmenler rehberliğinde gençlere; kitap okuma ve müzakere alışkanlığı kazandırmak, kültür ve medeniyet değerlerimizi tanımalarını, anadilini etkin kullanabilmelerini; okuduğunu anlama ve eleştirel bakış açısıyla değerlendirme kabiliyetini geliştirmek, duygu ve düşünceleri sözlü ve yazılı olarak ifade edebilmelerini sağlamak amaçlanıyor.
ALTI TEMALIK OKUMA PROGRAMI
Şehir ve Medeniyet, Dil-Kimlik ve Medeniyet, Göç ve Medeniyet, Coğrafya-Tarih ve Medeniyet, Din ve Medeniyet, Bilim-Düşünce-Felsefe ve Medeniyet başlıklı 6 tema üzerinden yürütülen “Medeniyet Okumaları”nda okumaya katılmak isteyen öğretmenler, ortalama 30 kitap içerisinden seçtiklerini okuyor ve aylık okumalar sonunda uzmanlar eşliğinde müzakereler yaparak okudukları kitapların ait olduğu konu başlıkları hakkında geniş çaplı malumata sahip oluyor. Daha sonra da okudukları kitapları okullarında oluşturdukları öğrenci gruplarına okutarak müzakere ediyorlar. Okumalar, 6 tema için tekrarlanarak devam ediyor. Proje uzman, öğretmen ve öğrencilerin konu başlıkları hakkında yapacakları paneller ile sona erdiriliyor.
MEDENİYET OKUMALARINA İLGİ BÜYÜK
2019-2020 öğretim yılında TDED tarafından başlatılan proje, İstanbul genelinde yaygınlaşarak genişliyor; öğretmen ve öğrencilerden büyük ilgi görüyor. İstanbul İl ve ilçe Millî Eğitim Müdürlüklerinin, ilçe belediyelerinin ve kaymakamlıkların desteğiyle yürütülen proje, yakında Türkiye genelinde hayat bulacak.