PROJE, İSTANBUL’UN 39 İLÇE KOORDİNATÖRÜNE ANLATILDI
Kâğıthane, Şişli, Eyüpsultan, Beykoz ilçelerinde yürütülmeye devam eden ve dün itibariyle Fatih’te başlatılan “Medeniyet Okumaları Projesi” ile ilgili İstanbul İl Millî Eğitim Müdürlüğünde görev yapan 39 ilçe koordinatörü için projenin uygulanışı hakkında bilgilendirme toplantısı yapıldı.
Türkiye Dil ve Edebiyat Derneği’nin Eyüpsultan’daki Genel Merkez binasında gerçekleşen toplantıda, Genel Başkan Ekrem Erdem 39 ilçe koordinatörüne, Medeniyet Okumalarının önemi ve mahiyeti hakkında bir konuşma yaptı.
MEDENİYETİZİ YENİ NESİLLERLE BULUŞTURMAK
Konuşmasında yalnızca genç nesillerin değil, başta öğretmenler olmak üzere toplumun her kesiminin daha şuurlu kitap okumaya ve okuduklarını müzakere etme ihtiyacına dikkat çekerek seçilen eserlerde ve müzakerelerde, dilimize yönelik hassasiyetleri ve medeniyetimize yönelik vurguyu öne çıkarmayı hedeflediklerini dile getirdi.
Programın sunuculuğunu TDED YK Üyesi Necip Fazıl Poyraz’ın yaptığı toplantıda, projenin tanıtım sunumunu TDED YK Üyesi Köksal Sarıca gerçekleştirdi. Toplantıya İstanbul İl Millî Eğitim Müdürlüğü TDED Genel Başkan Vekili Üzeyir İlbak, TDED Genel Başkan Yardımcıları Ayhan Küçük ve Osman Kaymak, TDED YK Üyeleri Aytaç Ören ve Ayşenur Menekşe Çalık, TDED Genel Müdürü Kamil Çakır ve projenin yürütüldüğü ilçelerin koordinatörleri katıldı. “Medeniyet Okumaları Projesi”nin ayrıntılarıyla aktardığı sunumda Köksal Sarıca, projenin muhtevası, yetki sitemi, işleyişi hakkında bilgilendirmede bulundu.
KİTAP OKUMA VE MÜZAKERE ALIŞKANLIĞI
Medeniyetimizle ilişkili eserlerin bir araya getirildiği “Medeniyet Okumaları” ile öğretmenler rehberliğinde gençlere; kitap okuma ve müzakere alışkanlığı kazandırmak, kültür ve medeniyet değerlerimizi tanımalarını, anadilini etkin kullanabilmelerini; okuduğunu anlama ve eleştirel bakış açısıyla değerlendirme kabiliyetini geliştirmek, duygu ve düşünceleri sözlü ve yazılı olarak ifade edebilmelerini sağlamak amaçlanıyor.
ALTI TEMALIK OKUMA PROGRAMI
Şehir ve Medeniyet, Dil-Kimlik ve Medeniyet, Göç ve Medeniyet, Coğrafya-Tarih ve Medeniyet, Din ve Medeniyet, Bilim-Düşünce-Felsefe ve Medeniyet başlıklı 6 tema üzerinden yürütülen “Medeniyet Okumaları”nda okumaya katılmak isteyen öğretmenler, ortalama 30 kitap içerisinden seçtiklerini okuyor ve aylık okumalar sonunda uzmanlar eşliğinde müzakereler yaparak okudukları kitapların ait olduğu konu başlıkları hakkında geniş çaplı malumata sahip oluyor. Daha sonra da okudukları kitapları okullarında oluşturdukları öğrenci gruplarına okutarak müzakere ediyorlar. Okumalar, 6 tema için tekrarlanarak devam ediyor. Proje uzman, öğretmen ve öğrencilerin konu başlıkları hakkında yapacakları paneller ile sona erdiriliyor.
MEDENİYET OKUMALARINA İLGİ BÜYÜK
2019-2020 öğretim yılında TDED tarafından başlatılan proje, İstanbul genelinde yaygınlaşarak genişliyor; öğretmen ve öğrencilerden büyük ilgi görüyor. İstanbul İl ve ilçe Millî Eğitim Müdürlüklerinin, ilçe belediyelerinin ve kaymakamlıkların desteğiyle yürütülen proje, yakında Türkiye genelinde hayat bulacak.