MEDENİYET OKUMALARI İÇİN TDED VE KÂĞITHANE EL ELE
Türkiye Dil ve Edebiyat Derneği (TDED), ilki 2019-2020 öğretim yılında yapılan ve büyük ilgi gören “Medeniyet Okumaları” projesinin yeni dönemi için Kâğıthane Kaymakamlığı, Kâğıthane Belediyesi ve Kâğıthane İlçe Milli Eğitim Müdürlüğüyle protokol imzaladı.
“Medeniyet Okumaları Projesi Protokolü”nü Türkiye Dil ve Edebiyat Derneği (TDED) Genel Başkanı Ekrem Erdem, Kağıthane Kaymakamı Mustafa Koç, Kâğıthane Belediye Başkanı Mevlüt Öztekin ve Kâğıthane Milli Eğitim Müdürü Muhammet Çayır imzaladı.
Projenin önemi üzerinde duran Ekrem Erdem, bir eseri yalnızca okumakla kalmayıp onu doğru şekilde idrak etmenin ve kitaplara karşı doğru algı geliştirmenin her gün daha önemli hâle geldiğini belirtti. Medeniyetimizin yapıtaşlarını ihtiva eden eserlerin okunmasını ve tahlilini kapsayan projede, seçilen öğretmenler lise düzeyindeki öğrencilere rehberlik ederek gençlerin okuma ve anlama idrakinin de gelişmesini sağlayacaklar.
GENÇLERE KİTAP OKUMA VE MÜZAKERE ALIŞKANLIĞI KAZANDIRILACAK
Medeniyetimizle ilişkili eserlerin bir araya getirildiği “Medeniyet Okumaları”, 2021-2022 öğretim yılı içinde, TDED YK Üyesi şair yazar İlhan Kurt yönetiminde gerçekleşecek. Proje ile gençlere öğretmenler rehberliğinde gençlere; kitap okuma ve müzakere alışkanlığı kazandırmak, kültür ve medeniyet değerlerimizi tanımalarını sağlamak, anadilini etkin kullanabilme maharetini kazandırmak, okuduğunu anlama ve eleştirel bakış açısıyla değerlendirme kabiliyetini geliştirmek, gençlerin duygu ve düşüncelerini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilmelerini sağlamak amaçlanıyor.
ALTI TEMALIK OKUMA PROGRAMI
Şehir ve Medeniyet, Dil-Kimlik ve Medeniyet, Göç ve Medeniyet, Coğrafya-Tarih ve Medeniyet, Din ve Medeniyet, Bilim-Düşünce-Felsefe ve Medeniyet başlıklı 6 tema üzerinden yürütülecek olan “Medeniyet Okumaları”nda okumaya katılmak isteyen öğretmenler, ortalama 30 kitap içerisinden seçtiklerini okuyacaklar ve aylık okumalar sonunda uzmanlar eşliğinde müzakereler yaparak okudukları kitapların ait olduğu konu başlıkları hakkında geniş çaplı malumata sahip olacaklar. Daha sonra da okudukları kitapları okullarında oluşturdukları öğrenci gruplarına okutacak ve müzakere edecekler. Bu okuma, 6 konu başlığında tekrarlanarak devam edecek. Proje uzman, öğretmen ve öğrencilerin konu başlıkları hakkında yapacakları paneller ve ödül töreni ile sona erecek.
MEDENİYET OKUMALARINA İLGİ BÜYÜK
İlki 2019-2020 öğretim yılında aynı paydaşlarla uygulanmış ve salgın sürecine rağmen büyük ilgi görmüştü. Dönem içinde, “Medeniyet Okumaları Projesi” başlıkları kapsamında seçilen, toplamda 3600 olmak üzere 90 farklı kitap okundu ve değerlendirildi. Yeni dönemde bu sayının çok daha fazla olacağını tahmin ediliyor.