Faaliyet Detay

PROF.DR. ALİ FUAT ARICI, PROF.DR. MUSTAFA BAŞARAN, DOÇ.DR. ÖZKAN SAPSAĞLAM: İDEAL ÖĞRETMEN İDEAL İNSAN

Türkiye Dil ve Edebiyat Derneği (TDED) ve Eyüpsultan Belediyesi’nin birlikte düzenlediği Cumartesi Buluşmaları’nda,Prof. Dr. Ali Fuat Arıcı, Prof. Dr. Mustafa Başaran ve Doç. Dr. Özkan Sapsağlam, “İdeal Öğretmen İdeal İnsan”ı anlattı. 

Prof. Dr. Ali Fuat Arıcı, Prof. Dr. Mustafa Başaran ve Doç. Dr. Özkan Sapsağlam’ın gerçekleştirdiği “İdeal Öğretmen İdeal İnsan” başlıklı söyleşide, toplumun ihtiyaç duyduğu eğitimci modeli üzerinde duruldu. 

Prof. Dr. Ali Fuat Arıcı, ideal olanın mahiyetine dair açıklamalarda bulunarak kavramı Kızılelma olarak tarif etti. Belli bir hedefi ve öncü yolu temsil ettiğini ifade eden Arıcı, ideal olanın toplumu olumlu manada kuşattığına dikkat çekti. Öğretmenler için hazırlığın ve motivasyonun son derece önemli olduğunu anlatan Arıcı, muhtelif örneklerle eğitim, eğitimci ve hedef bilincinin insan yetiştirmede en önemli etkenler olduğunu ifade etti. 

Doç. Dr. Özkan Sapsağlam, Peygamber Efendimiz’in hadislerinden, Farabi, Nurettin Topçu gibi eğitim üzerine çalışmış ve fikir üretmiş mütefekkirlerden alıntılar yaparak “İdeal Öğretmenin Şahsiyet Özellikleri”ni sıraladı. “Kalbî hastalıklardan korunma, öğrenmeyi asla terk etmeme, dili iyi kullanma, olumlu bir sınıf iklimi oluşturma, derslerini öğrencilerin seviyesine göre ayarlama, şefkat, merhamet ve adaletle muamele etme, müzakereye açık olma, mütevazı olma, öğrencilerine örnek olma gibi sorumlulukları olduğunu vurgulayan Sapsağlam, konuşmasında Nurettin Topçu’nun ideal muallimin özelliklerine dair tespitlerini aktardı. 

Prof. Dr. Mustafa Başaran, “Eğitim Paradigmamız Var mı?” başlığı altında günümüzde insanlığı özünden alıkoyan meseleleri ve insanilikten uzak eğitim anlayışlarına dair tespitlerde bulundu. Şuurlu, özgüvenli, iradeli nesiller yetiştirmek için doğru eğitim yöntemlerine ve doğru öğretmenlere ihtiyaç duyulduğunu belirten Başaran, bunların temin edilmemesi hâlinde terörün, çıkarcılığın, aymazlığın, zararlı alışkanlıkların, çevreye duyarsızlığın, çevreye karşı umursamazlığın, kültür sanata ilgisizliğin, eğlence ve tüketime düşkünlüğün toplumu aha fazla kuşattığına dikkat çekti.