Faaliyet Detay

ŞİŞLİ MEDENİYET OKUMALARI ÖĞRETMEN MÜZAKERESİ YAPILDI

Türkiye Dil ve Edebiyat Derneği (TDED) öncülüğünde gerçekleşen “Medeniyet Okumaları Projesi” Şişli’de Kaymakamlık ve İlçe Millî Eğitim Müdürlüğü desteğiyle devam ediyor. İlçenin “Şehir ve Medeniyet” temalı Öğretmen Müzakeresi, Maçka Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’nde yapıldı. 

İstanbul’un Şişli ilçesinde Türkiye Dil ve Edebiyat Derneği (TDED) öncülüğünde, Kaymakamlık ve İlçe Millî Eğitim Müdürlüğüyle birlikte yürütülen Medeniyet Okumaları, ilçede yaygınlık kazandı. Okumaların ikinci teması olan "Şehir ve Medeniyet" üzerine, Şişli İlçe Millî Eğitim Şube Müdürü TDED YK Üyesi ve Proje Koordinatörü İlhan Kurt yönetiminde gerçekleştirilen Öğretmen Müzakeresi’nde temaya dair okunan kitaplar, öğretmenler tarafından yorumlandı. Öğretmenlerin konuşmalarının ardından TDED Genel Başkan Yardımcısı, Dil ve Edebiyat Dergisi Genel Yayın Yönetmeni Üzeyir İlbak “Şehir ve Medeniyet” üzerine bir konuşma yaptı. 

Öğretmenlerin ilgiyle takip ettiği müzakerede, “Medeniyet Okumaları Projesi”nin “Şehir ve Medeniyet” teması kapsamında okunan kitaplar değerlendirildi ve görüş alışverişinde bulunuldu. 

 

ŞEHİR VE MEDENİYET BİR BÜTÜNDÜR

Üzeyir İlbak, medeniyet unsurlarının şehir kimliğini oluşturmada en büyük paya sahip olduğuna ve şehir ve medeniyetin bir bütün oluşturduğuna dikkat çektiği konuşmasında, kültürel unsurların daha ziyade yeme içme ve hayat şartlarını belirlediğini ifade etti. Medeniyet ve kültürün ortak değerler barındırdığını anlatan İlbak, erdem, tevazu, alçakgönüllülük, kimlik gibi hasletlerin bunların arasında sayılabileceğini belirtti. Batı medeniyetinin dünya sahnesinde var olmadan önce kendisini dünyanın kayda değer tek medeniyeti olarak inşa ettiğini vurgulayan İlbak, bütün insanlığı tektipleştirmek suretiyle yıkıma sürüklediğini kaydetti. 

 

ALTI TEMALIK OKUMA PROGRAMI

Şehir ve Medeniyet, Dil-Kimlik ve Medeniyet, Göç ve Medeniyet, Coğrafya-Tarih ve Medeniyet, Din ve Medeniyet, Bilim-Düşünce-Felsefe ve Medeniyet başlıklı 6 tema üzerinden yürütülen “Medeniyet Okumaları”nda okumaya katılan öğretmenler, ortalama 30 kitap içerisinden seçtiklerini okuyor ve aylık okumalar sonunda uzmanlar eşliğinde müzakereler yaparak okudukları kitapların ait olduğu konu başlıkları hakkında geniş çaplı malumata sahip oluyor, okudukları kitapları okullarında oluşturdukları öğrenci gruplarına okutarak müzakere ediyorlar. Bu okuma disiplini, 6 konu başlığında tekrarlanarak devam ediyor. Proje uzman, öğretmen ve öğrencilerin konu başlıkları hakkında yapacakları paneller ve ödül töreni ile sona erecek.